۰۹۱۱۲۹۲۱۸۷۶

آموزش نصب installer وردپرس در لوکال هاست XAMPP

ابتدا باید نرم‌افزار زمپ را دانلود کرده و نصب کنید.

برای نصب بسته نصبی همانند نصب وردپرس عمل میکنیم که در مرحله اول باید در قسمت mysql یک دیتابیس ساخته که در آموزش نصب بسته نصبی را در لوکال هاست xampp انجام میدهیم که تفاوتی با نصب بسته نصبی بر روی CPanel و directadmin ندارد و فقط در مرحله ساخت دیتابیس کمی تفاوت وجود دارد . برای ورود به بخش mysql و ایجاد دیتابیس باید در مرورگر خود عبارت localhost/phpmyadmin را تایپ نمایید.

ساخت دیتابیس در XAMPP

مانند عکس زیر در قسمت ورود نام برای دیتابیس یک نام می نویسیم و بر روی دکمه ایجاد دیتابیس کلیک میکنیم .

بعد از نشان دادن یک پیام سبز رنگ و انتقال شما به صفحه ای جدید متوجه میشویم که دیتابیس ایجاد شده است و نام دیتابیس میشود همان نامی که در فیلد نام وارد کرده بودید و نام کاربری دیتابیس میشود root و دیتابیس هیچ رمزی ندارد و چون در لوکال هاست است هیچ مشکل امنیتی ندارد.
نصب بسته نصبی روی XAMPP

بعد از ایجاد دیتابیس، دو فایل موجود در فایل فشرده شده ای که از سایت سیترال وب یا ژاکت یا هر وب سایت دیگری دانلود کرده بودید را در پوشه ی مورد نظر که میخواهید سایت با ادرس ان پوشه باز بشود کپی کنید .

 

بعد از کپی کردن فایل ها ادرس سایت خود را باز میکنید که در این اموزش ادرس سایت localhost/mihanwp است , بعد از باز کردن ادرس سایت صفحه ای شبیه به عکس زیر را میبینید.

که باید بر روی فایلی که حجم کمتری دارد یعنی همان فایل php کلیک کنیم تا صفحه ای جدید مانند صفحه زیر برای شما باز شود .

اگر لیست فایل ها به شما نمایش داده نشد می توانید با وارد کردن آدرس localhost/installer.php وارد صفحه نصب کننده شوید.

توجه داشته باشید به هیچ عنوان نباید فایل دیگری به جز این دو فایل php و zip در پوشه اصلی سایت شما وجود داشته باشد. وگرنه موقع نصب با ارور مواجه می شوید.

در این صفحه اطلاعات سایت خود را شبیه به عکس زیر وارد کنید و بر روی Run Deployment کلیک تا پس از تایید درست بودن اطلاعات دیتابیس به صفحه جدید بروید که در صفحه جدید مطابق با عکس قسمت های مورد نیاز را پر کنید .

تست قالب نصب شده روی لوکال هاست

پس از مشاهده صفحه زیر دیگر سایت شما نصب شده و کاملا شبیه به دمو برای شما به نمایش در می‌آید .

حال فقط کافی است ان دو فایل php و zip را که در اول کار در این پوشه کپی کردید به همراه فایل installer-backup.php و installer-data.sql را از داخل پوشه وردپرس پاک کنید و سایت شما کاملا شبیه به دموی سایت اماده به شما تحویل داده میشود .