۰۹۱۱۲۹۲۱۸۷۶

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

یکی از بزرگترین خدمات گوگل به کاربران، ثبت مکان میباشد که خدمتی بزرگ در جهت توسعه کسب و کار کاربران گوگل است. با استفاده ازسیستم  ثبت مکان در گوگل مپ ، می‌توانید موقعیت مد نظر خود را ائم از کسب و کار ، ساختمان ، ادارت و … بصورت کاملا رایگان در گوگل نمایش دهید. امکان ثبت مکان در Google Map در واقع با استفاده از سرویس google my business انجام ‌می‌شود اما با توجه به تحریم بودن این سرویس برای ایرانیان، google map جایگزین آن است. پس با وجود تحریم‌ها نیز می‌توان لوکیشن مکان‌ های ایرانی را در نقشه گوگل ثبت کرد.

اگر کسب و کاری دارید و مایل هستید که مکان فروشگاه یا شرکت خود را در گوگل مپ ثبت کنید، تا انتهای این مطلب ما همراه باشید تا ثبت مکان در گوگل مپ را به صورت تصویری بیاموزید.

چرا باید اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

در صورتی که شما مکان کسب و کار خود را در‌گوگل ثبت کنید، اگر نام شرکت، فروشگاه یا خدمات شما در‌ گوگل سرچ شود، نقشه‌ی گوگل و اطلاعات کسب و کار شما برای مخاطبین نشان داده می‌شود و این به نوبه خود، نوعی تبلیغ، دسترسی و ارتباطی بهینه و در عین حال رایگان بین شما و مشتریان است.

اطلاعاتی که به مخاطبین نمایش داده می‌شود، شامل آدرس دقیق کسب و کار، ساعت کاری، آدرس سایت، شماره تلفن و تصاویر محل کسب و کار شما است. همچنین دیگر کاربران گوگل می‌توانند در مورد مکان ثبت شده، بازخورد و نظر خود را ثبت کنند.

در صورتی که وبسایت خود را به نقشه گوگل اضافه کنید، با استفاده از خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ می‌توانید حتی رتبه خود را در گوگل افزایش دهید‌.

 

چگونه آدرس کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم؟

ثبت مکان در گوگل مپ اصلا سخت نیست و با موبایل و دسکتاپ، می‌توانید به‌ راحتی مکان مورد نظر خود را در گوگل ثبت کنید و از مزایای آن بهرمند شوید. در ادامه به آموزش گام به گام ثبت مکان در گوگل مپ به صورت تصویری می‌پردازیم.

مرحله اول

در اولین مرحله با استفاده از اکانت گوگل خود وارد سایت ( www.google.com/map ) شوید. دقت بفرمایید که این وب سایت از گوگل فیلتر میباشد . میبایست جهت ورود از یک فیلتر شکن استفاده نمائید تا ip شما بصورت یک فرد خارجی نمایان شود .

مرحله دوم

بعد از اینکه وارد سایت شدید، نوار منوی سمت چپ را باز کنید و روی قسمت search google map، منطقه مورد نظر خود را جستجو کنید. در‌این مرحله می‌توانید با زبان فارسی و انگلیسی به جستجو بپردازید. در ادامه، پس از باز شدن نقشه محل کسب و کار خود را در خیابان یا کوچه آن پیدا کنید.


مرحله سوم

گزینه صحیح محل مورد نظر خود را از بین مواردی که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد، انتخاب‌ کنید.

 

مرحله چهارم

زمانی که کار جستجو را به پایان رساندید، روی منوی کشویی کلیک کنید و به بخش add a missing place بروید.


مرحله پنجم

صفحه زیر برای شما باز خواهد شد:

در صفحه جدید و در قسمت name، نام مکان کسب و کار خود را وارد کنید، اطلاعات لازم را بر اساس دسته‌بندی‌های موجود انتخاب کنید، در قسمت category نام صنف خود را وارد کنید، در بخش location آدرس مورد نظر را مشاهده می‌کنید و در نهایت، نشانگر قرمز را به طور دقیق روی نقطه‌ای که کسب و کار شما در آن قرار دارد، ثابت کنید. توجه کنید که بعد از ثبت آدرس، نباید آن را ویرایش کنید.
به تصویر قبلی دقت کنید، در بخش within location در صورتی که مکان کسب و کار شما قبلا با نام دیگری ثبت شده، برای تغییر آن می‌توانید نام محل فعلی را وارد کنید؛ اما اگر مکانی ثبت نشده، آن را خالی بگذارید.

مرحله ششم

در مرحله بعدی همانطور که در تصویر می‌بینید، اطلاعاتی مانند ساعت کاری، شماره تماس، وبسایت و تصاویر مکان خود را وارد کنید.

اکنون بر نوار پایینی که در تصویر مشخص شده است کلیک کنید:

تصویر زیر برایتان نمایان می‌شود:

 

برای وارد کردن ساعت کاری خود، می‌توانید تصویری از ساعات شروع و پایان فعالیت خود را آپلود کنید تا گوگل به صورت خودکار آن را تکمیل کند. همچنین می‌توانید ساعات و روزهای فعالیت را به صورت دستی وارد کنید. علاوه‌بر این در بخش پایانی می‌توانید ساعت کاری یا عدم فعالیتتان در روزهای تعطیل را نیز اضافه کنید و در نهایت روی گزینه done کلیک کنید.

مرحله هفتم

در قسمت contact شماره محل کسب و کار و در قسمت وبسایت، آدرس سایت مکانی که می‌خواهید ثبت کنید را وارد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه opening data تاریخ بازگشایی را وارد کنید. در قسمت انتهایی نیز می‌توانید تصویری از مکان کسب و کار خود آپلود کنید تا برای عموم قابل مشاهده باشد. در نهایت بر روی گزینه send کلیک کنید.

تایید شدن آدرس ثبت شده در گوگل چقدر زمان می‌برد؟

پس از اینکه تمام مراحل بالا را طی کردید، گوگل پیام تشکری با مضمون ” پس از بررسی پیشنهاد شما، نتیجه از طریق ایمیل اطلاع‌ رسانی می‌گردد” به شما نمایش خواهد داد که این بررسی معمولا بین چند دقیقه تا چند روز زمان می‌برد. نتیجه نهایی، یعنی ثبت یا عدم ثبت مکان کسب و کار شما در گوگل مپ، به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

چگونه از ثبت شدن مکان خود در گوگل مطمئن شویم؟

برای اینکه از ثبت شدن آدرس خود در گوگل مپ مطمئن شوید، پس از ثبت اطلاعات، وارد گوگل مپ شوید و روی منوی سه نقطه که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید:

اکنون روی گزینه your contributions کلیک کنید:

در این بخش تب‌های مختلفی وجود دارد و با کلیک بر روی تب edit می‌توانید از وضعیت ثبت مکان خود مطلع شوید. اگر وضعیت شما روی pending باشد، یعنی پروسه بررسی گوگل همچنان ادامه دارد، در صورتی که با عبارت approved روبه‌رو شدید، یعنی مکان شما با موفقیت در‌ گوگل مپ به ثبت رسیده است؛ همچنین عبارت not approved به این معنی است که گوگل با درخواست شما موافقت نکرده است که می‌تواند دلایلی مانند اطلاعات اشتباه، دستکاری کاربران و پایین بودن امتیاز شما در‌گوگل مپ داشته باشد. در صورتی که به این وضعیت دچار شدید، می‌توانید بار دیگر برای ثبت مکان تلاش کنید.

 

چگونه می توان یک مکان ثبت شده در گوگل مپ را ویرایش کرد؟

برای اینکه اطلاعات خود را در گوگل مپ ویرایش کنید، دو راه وجود دارد:

روش اول در صورتی کاربرد دارد که مکان ثبت شده شما در کنار فهرست نمایش گوگل قابل مشاهده باشد. می‌توانید وارد حساب گوگل خود شوید و روی گزینه feedback در پایین باکس اطلاعات کلیک کنید و اطلاعات وارد شده را ویرایش کنید.

لازم به ذکر است که در این روش، شما قادر به حدف مکان از روی گوگل مپ نیز هستید، برای این کار در قسمت بالای باکس اطلاعات مقابل متن “moved, closed or was never here” روی گزینه “yes” کلیک کنید و دلیلی که منجر به حذف مکان شده را وارد کنید.

در صورتی که مکان شما در صفحه اصلی جستجو قابل مشاهده نبود، می‌توانید از روش دوم استفاده کنید. در این روش، ابتدا نقطه مکان را روی نقشه گوگل پیدا می‌کنید، در منوی اطلاعات روی گزینه suggest an edit کلیک کنید و اطلاعاتی که نیاز به ویرایش دارند را تغییر دهید.

نتیجه گیری

سرویس‌هایی که گوگل به کاربران ارائه می‌دهد، بی‌نظیر است و حمایت بزرگی برای بازاریابی کسب و کارها محسوب می‌شود. همچنین با پیشرفت تکنولوژی، دیگر دسترسی به اطلاعات کسب و کار‌ها، برای مشتریان بسیار ساده شده است و تنها با یک سرچ ساده می‌توانند مکان مورد نظر خود را بیابند.

در این پست سعی کردیم تا به شما نحوه کار با یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های گوگل یعنی ثبت مکان در‌گوگل مپ با امکان استفاده از add a missing place را آموزش دهیم تا بتوانید از مزایای آن بهرمند شوید و کسب و کار خود را توسعه ببخشید.

 

سوالات متداول

چگونه آدرس کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنیم؟

با ورود به آدرس www.google.com/map و گزینه add a missing place می‌توانید لوکیشن خود را در گوگل مپ ثبت کنید. در این مطلب به طور کامل و تصویری، آن را توضیح داده‌ایم.

چقدر طول می‌کشد تا آدرس ثبت شده در گوگل ثبت شود؟

بررسی گوگل معمولا بین چند دقیقه تا چند روز زمان می‌برد و نتیجه نهایی، به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.
آیا می‌توان یک مکان ثبت شده در گوگل مپ را حذف یا ویرایش کرد؟

بله با استفاده از گزینه feedback یا گزینه suggest an edit در منوی اطلاعات نقشه گوگل می‌توان این کار را انجام داد که در این مقاله آن را توضیح داده‌ایم.